Iniziativa della scuola “Collodi”

Un fantoccio a tre teste riporta la tradizione antica di “Resegà la Vegia”



Giovedì, 22 marzo, come da tradizione, la scuola “Carlo Collodi” ha salutato l’arrivo della primavera con un gran falò.
Riuniti nel cortile della scuola alunni, insegnanti e genitori hanno trascorso un pomeriggio davvero speciale all’insegna dello stare insieme in armonia.
Giochi, balletti e canti si sono organizzati attorno alla “Vegia” che quest’anno era molto originale: aveva tre teste che simboleggiavano l’odio, la povertà e il dolore.
Il fantoccio, costruito da un genitore, è bruciato velocemente tra l’entusiasmo dei festanti e sotto l’occhio attento dei Vigili del Fuoco.
Una buona merenda ha concluso lo splendido pomeriggio.
Gli alunni delle classi quinte della Scuola “Collodi”
.


“Resegà la Vegia"
de ‘na volta”

Quante “resegà la vegia” gh’è pasade! I fiulén de scola la spetèvun cume se speta ‘na fèsta.
A metà quarésima, le maestre de scola cun i so sculàri, dopu mes dì, i’ndèvun in campagna adré a le rive a catà le viulète apèna spuntade.
Tüti i gh’èvun el fagutén cun un chicosa da smurfì, anca le maestre i gh’èvun el fagutén, e quande i vedèvun i fiulén sènsa gnèn ghe se derviva el cör e… anca el fagutén.
La mesa giurnada la pasèva in d’un bufe, i fiulén strachi morti dal cur nèi campi cun le maestre che i’a tegnèvun d’öge e i püsè fürbi che i se divertivun a ciapà le lüsèrtule, le rane e le lümaghe per faghe pagüra a le fiuline.
Quèi püsè grandi, de la quinta, volti cume le fursele, i catèvun sü nei campi tüte quèl che l’èra bon da brüsà. El falò l’èra el divertimènte dei fiulén, che pèr el füme nègher i diventèvun cume i spasacamén.
El füme el fèva sgarì i ögi anca ai grandi, che tucandu la mutria cun le man i diventèvun cume el dedré de ‘na padéla.
L’èra insì “resegà la vegia”, la fèsta de metà quarésima, che vurèva dì: “Brüsème e cacème via le robe brüte e i pecà vegi e preparèmes ala primavera e ala Pasqua”.
Mario Bagnaschi.